Dit boek biedt een verzameling van tijdloze en bijzondere beeldverhalen. De verhalen laten je zien hoe interactief onderwijs kinderen kan voorbereiden om actieve deelnemer te worden in hun eigen leerproces. Ook tonen ze aan hoe attent en bekwaam opvoedprofessionals, zoals pedagogisch medewerkers en leerkrachten, zijn in het opbouwen van betekenisvolle ervaringen met jonge kinderen.
‘De verzameling verhalen over de inmiddels wereldberoemde educatieve methoden voor jonge kinderen in de Italiaanse stad Reggio Emilia biedt lezers een inzichtelijke en leerzame kijk op hun geslaagde praktijk’, aldus Lilian Katz, emeritus hoogleraar voor- en vroegschoolse educatie Universiteit van Illinois (VS). ’De vele waardevolle inzichten die we van onze collega’s in Reggio krijgen, worden dankzij hun inspirerende en informatieve manier van documenteren in deze verhalen goed geïllustreerd. Ze laten ons ook zien wat de buitengewone educatieve waarde ervan is voor heel jonge kinderen. Veel aspecten van hun benadering worden geïllustreerd op manieren die lezers aanmoedigen om die in hun eigen omgeving over te nemen en aan te passen.’
Met de volledige test van het indrukwekkende gedicht van Loris Malaguzzi: De honderd (pag.4)
De honderd talen in korte beeldverhalen
Verteld door begeleiders en kinderen uit Reggio Emilia
SDU Uitgeverij

Meld je aan voor de nieuwsbrief
Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen op het gebied van de geboortezorg en de zorg rond het jonge kind en zijn ouders? Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.
"*" geeft vereiste velden aan