Foto: Kinderen in actie voor Metakids
Metakids is dit jaar hét doel van 3FM Serious Request. Om alles uit dit momentum te halen, is een campagne gestart om de bekendheid van metabole ziekten te vergroten. In de campagne zie je hoe peuter Jelte zijn vermaanddag viert, omdat hij geen jaren meer heeft.
Jelte heeft een metabole ziekte waardoor hij jong zal overlijden. Zijn verhaal, en dat van zijn gezin, gaat over verdriet én veerkracht. Het is een veerkracht die niet nodig zou moeten zijn. Toch is dit de realiteit van nog veel te veel families. Sanne (moeder van Jelte): “Elke maand vieren we zijn leven. We kunnen geen dagen toevoegen aan zijn leven, maar we kunnen wel zoveel mogelijk leven in zijn dagen stoppen.”
Campagnedoel
Doel van de campagne is meer bekendheid voor de ernst én impact van metabole ziekten. We willen de harten en hoofden van álle Nederlanders raken, zodat iedereen straks begrijpt hoe belangrijk het is om met 3FM Serious Request in actie te komen voor Metakids. Het geld dat daarmee wordt opgehaald, is hard nodig voor onderzoek, zodat kinderen zoals Jelte voortaan gewoon, gelukkig kunnen opgroeien.
Uitingen
De campagne is 19 september van start gegaan. Tot eind oktober zullen uitingen op verschillende plekken in het land te zien en horen zijn. Daarvoor maakt Metakids gebruik van radio, televisie, buitenreclames, social media en andere online kanalen. Voor degenen die de campagne willen ondersteunen staan er op de website van Metakids tips en ideeën.

Bron: persbericht Metakids